Založ si blog

Mapa hodnotenia nemocníc 2013

Tentokrát sa budem venovať netradične svojej profesnej téme, ktorá je zároveň aj mojím koníčkom, ale mierne sa vymyká tématike o ktorej som tu doteraz na blogu písaval. Beriem to ako osvieženie.

 

To, že priestorová vizualizácia akýchkoľvek dát prináša nový rozmer a pridanú hodnotu informácie je v oblasti geoinformatiky všeobecne známy fakt. Druhá vec je, že nie je ešte v takej miere využívaný aj u nás na Slovensku. Ukážku tohto tvrdenia som sa rozhodol demonštrovať na veľkom prieskume hodnotenia nemocníc poisťovne Dôvera s využitím technológie Mapbox. Vizualizácia je výsledkom môjho osobného záujmu o geoinformatiku a snahy o presadenie jej využívania pri riešení bežných problémov.

Za posedné obdobie sa často venujem práve technológií MapBox a po mojom poslednom pokuse 3D Mapy Piešťan, som sa rozhodol pre ďalšiu realizáciu vizualizácie. Dostal som sa k nej náhodou pri čítaní správy o hodnotení nemocníc na Slovensku. Po prekliknutí na samotné výsledky prieskumu som si všimol že celý prieskum je vypublikovaný tabuľkovo a je síce rozčlenený na rôzne kategórie, ale napriek tomu mi tam veľmi chýbala priestorová informácia.

Tak ako pri prvom použití (u niekoho aj poslednom) google máp, alebo najnovšie street view, si skoro každý z nás pozeral vlastný dom, alebo miesto kde býva. Rovnako je tomu aj pri iných informáciách, že človek má tendenciu hľadať to svoje záujmové okolie. Mapa je nástroj ktorý presne toto poskytuje. Som z Bratislavy? Prvé čo ma zaujíma sú nemocnice v mojom okolí. Áno, dajú sa nastaviť filtre na tabuľky podľa regiónov (čo v prípade tohto prieskumu neboli) ale ako hovorí príslovie, ktoré mierne parafrázujem: „lepšie raz vidieť ako sto krát čítať“.

Toto boli teda dôvody, prečo som sa rozhodol spraviť túto vizualizáciu a ukázať pridanú hodnotu takejto informácie. Zdravotníctvo je téma, ktorá sa dotýka všetkých, takže okrem ukážky významu vizualizácie mapa poskytuje informácie, ktoré sú zaujímavé pre celú spoločnosť.

Výsledok

Samotnú interaktívnu mapu si môžete pozrieť tu:

full

Modlitba a šťastie

30.07.2014

Pred pár týždňami som písal blog o šťastí s malým návodom založeným na viacerých psychologických štúdiách. Štúdie sa zaoberali skúmaním aktivít, ktoré značne prispievali k zvýšenému pocitu prežívania dlhodobého šťastia. Základné praktiky, ktorých efekt bol skúmaný, spočívali v každodennom opakovanom uvedomovaní si vecí za ktoré je človek [...]

Čo ste o vzťahoch možno nepočuli

15.06.2014

„Vzťah je ako žralok. Musí sa neustále posúvať dopredu, inak zahynie.“ Woody Allen Muži aj ženy sú v rovnakej miere zodpovední za neúspechy vo vzťahoch, takže úspech vášho vzťahu leží vo vašich rukách.V skutočnosti je myšlienka, že vy a váš partner máte pracovať na vašom vzťahu, úplne nesprávna. Váš vzťah pracuje na vás. Tak [...]

Tajomstvo šťastia

08.06.2014

Nedávno som pred spaním pozeral na TED-e prednášku Shawna Anchora zo série „Work Smarter“. Po dopozeraní som bol nútený sa zamyslieť nad štandardne rozbehanými vecami vo svojom živote. Často krát prežívame svoj život ako na bežiacom páse. Častý stres, naháňačky a každodenná rutina nám vytvára ten pocit rozbehnutého vlaku, ktorý nejde zastaviť. Poznáte ten [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

michalhornak

.životný štýl. náboženstvo. psychológia .filozofia. história. sexualita. evolúcia

Štatistiky blogu

Počet článkov: 43
Celková čítanosť: 318384x
Priemerná čítanosť článkov: 7404x

Autor blogu

Kategórie